Alla inlägg under april 2009

Av Helene Carlsson - 29 april 2009 15:02

Innan jag träffa min vän Jennie, så fanns det inte så mycket djur och natur i mitt intresse. Hundar har jag alltid tyckt om, men det blev aldrig att jag skaffade någon.. Ju mer jag umgicks och träffade Jennie och hennes dåvarande hund ökade mitt intresse för både hundar och natur..

Så... Min första whippet skaffade jag för ca 1 1/2 årsen, då började mitt LIV.. Izzy köpte jag från smaragdens kennel i Håkantorp och Jennie köpte Sam och tillsammans har vi jobbat och haft så himla kul med våra hundar.

Jag trodde aldrig att jag skulle kunna ställa ut, men blev såld första gången.

1:a utställningen va i helsingborg, kom 4:a med bra kritik.

2:a va i växsjö, kom 2:a och fick HP

3:e va i Göteborg och då kom vi 3:a och fick CK..

Vi har kört viltspår i ca 7 månader och klarade anlagsprovet i söndags så nu är det dax för öppenklassen..Izzy är en fantastisk hund, en Helene hund ;-)


Ett år senare kom den underbara Rex, han är en busig, bestämd, charmig och vet precis vad han vill och dessutom är han såå himla läcker.. Jennie köpte samtidig lilla Ambra, och nu längtar vi tills vi kan börja jobba med dom oxå.. Nu är vi största delen i skogen och njuter av våran härliga flock, vilka hundar vi har.. Helt ofattbart är det :-)

Lite bilder kommer här...



Av Helene Carlsson - 28 april 2009 15:22

Hej!! I dag har vi som vanligt varit ute i skogen och haft det skönt, hela flocken.. Sam, Izzy, Rex och Ambra.. Helt underbart..

Snart ska vi i väg och vaccinera de små..

Här kommer lite kort på syskonen Izzy och Sam

Av Helene Carlsson - 26 april 2009 08:47

Snart är det dax att åka och göra anlagsprov i viltspår, känner mig nervös men hoppas Izzy klara detta.. Har ju tränat en del, men man vet ju aldrig..

Skriver mer sen när jag är tillbaka..

Håll tummarna..


Vi klarade provet, så nu är det dax för öppen klass...  Jippii

Av Helene Carlsson - 25 april 2009 18:20

Hej!!

Nu har vi oxå öppnat en blogg..

Jag lägger ut två bilder som jag och Jennie tog i Lidköping i torsdags..

Vi kämpa så att de skulle stå fint, och det blev bra till slut. Inte alltid så lätt..



Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards