Alla inlägg under maj 2009

Av Helene Carlsson - 29 maj 2009 16:26

Lägger ut lite utställningskort..

Av Helene Carlsson - 28 maj 2009 11:28

I går kom vi hem från våran resa Jennie och jag.. Vi hade med små killarna..

Allt har gått jätte bra, vi har bott i en jätte fin liten stuga och Rex och Ambra har fått vara med på mycket, de var så himla duktiga..

Jag tog ett 16 v kort på Rex i dag, så här blev det...

Av Helene Carlsson - 23 maj 2009 17:20

I dag åkte jag och Izzy och Rex själva till Silverfallen, vi sprang lite i backar med Izzy och sen gick vi omkring i den UNDERBARA naturen. Det är ju så himla fint där.Tog lite kort som jag kommer att lägga upp.


Av Helene Carlsson - 22 maj 2009 19:04

I dag har det varit en lugn dag, vi har myst på jobbet hela dagen.. Varit på en äng och sprungit med hundarna, Izzy har varit ganska trött sen i går, både öppenklass och utställningsträning..

När jag skulle ställa Rex på bordet, tyckte inte han att det va så kul, det va så mycket runt om som va roligare, och stå där och se snygg ut ville INTE han..Men han är väldigt duktig på att springa i ringen..Men sen när jag kom hem och pröva så gick det bättre.. Han är ju bara en lite bebisvalp än, så man kan absolut inte kräva att han ska stå där stilla och prydilgt hur länge som helst.. Jag är nöjd om han står stilla någon sekund ;-)...


Av Helene Carlsson - 21 maj 2009 14:07

Hej!!

I morse stack jag och Jennie och hundarna till Vara och gjorde vårat FÖRST öppenklassprov, det gick suveränt, 1:a pris båda två.. Sam och Izzy är så duktiga, de vet precis vad dom ska göra.. Nu är vi så himla stolta, 2 prov kvar har vi, sen är vi vildspårschampions...Här kommer bilder från i dag...

Av Helene Carlsson - 18 maj 2009 19:41

I dag har vi tagit 15 veckors kort, gick bra *skratt* riktigt kul har vi faktiskt.

Har tagit vår promenad oxå, det va väldigt skönt i det dystra vädret..

Avsluta dagen med lek med pinto..

Här kommer korten..

Av Helene Carlsson - 17 maj 2009 17:24

Efter mat och efterrätt åkte jag och barna ut lite, Johanna ringde och hade Elliots kompis där Emile, Elliot blev jätte glad och vill åka dit en sväng..

Johanna har trimmat sin lilla katt, den blev riktigt rolig när den va klar ;-)

måste lägga ut kort på lilla Lady..

Jag längtar så mycket till Tånga hed nu, husbil, hundar och massor av folk och självklart en minisemester med min kära vän Jennie..Det ska bli riktigt roligt.. Sen kommer ju Rex och Ambra få träffa sina syskon där, ska bli kul och se alla nu..Första utställningen för valparna, spännande..Innan Tånga hed så är det ju vänersborg och även en arbetsresa med Jennie och grabbarna, vi har lite bokat nu, eller hur ;-)

Här kommer korten från i dag med barna och den roliga katten som Elliot säger...

Av Helene Carlsson - 17 maj 2009 12:42

I dag sov vi länge, hundarna me, de va trötta..

Sedan har jag, Henke och Elliot och hundarna varit ute på promenad, stanna till vid grusplan och kasta boll och träna lite med dom, avsluta med lite godis utkast.. Nu ligger de och sover och Henke trimmar ute, jag ska laga mat..

Hoppas vädret håller i sig nu, man mår bättre när solen skiner..

Ovido - Quiz & Flashcards